Як вибрати модний бренд

9-10-2021

Популярність теми пов’язана з тим, що людство прозріло і усвідомило згубний вплив масового виготовлення одягу на планету. Щорічно ця індустрія виробляє від чотирьох до 10 відсотків вихлопів парникових газів в атмосферу (шокуючі цифри). Але чи всі насправді розуміють, що таке екологічна мода? Також хочемо порекомендувати почитати про http://1news.zp.ua/ru/samye-dorogie-modnye-brendy-mira/ на сайті .  

Коротко-це загальний термін для будь-якого одягу, взуття та аксесуарів, які виготовлені так, щоб після використання за призначенням з ними можна зробити щось ще. При їх виробництві планета не страждає, а до працівників ставляться етично. Виходить, що основні інтереси стійкої моди-відмова від забруднення навколишнього середовища в будь-якому вигляді, скорочення викидів вуглекислого газу (со2) в атмосферу, боротьба з надлишковим виробництвом, підтримка біологічного різноманіття на планеті і захист прав робітників (тут зазвичай мова про базові речі: безпечні умови праці і гідну його оплату).

У сфері моди за прикметниками» стійкий «або» екологічний » стоїть відразу кілька складних питань, що вимагають комплексних відповідей. Бренди, які з усією відповідальністю називають себе такими, не бояться визнати, що не всі пов’язані з темою проблеми для них повністю вирішувані. Виходить, що споживачам важливо пам’ятати одне: недостатньо сліпо вірити слову sustainable на етикетці. Більшості пора переглянути свої купівельні звички і ставлення до одягу.

Багатьом відома мантра «купуй менше, вибирай краще» — це дуже важливий принцип для всіх нас, якщо врахувати, що світовою індустрією моди виробляється близько 100 мільярдів виробів на рік. Гаррієт вокінг, головний директор з розвитку брендів компанії eco-age, що консультує бренди з питань сталого розвитку, радить задавати собі три важливих питання, перш ніж що-небудь купити: «що я купую і навіщо? що мені насправді потрібно? чи одягну я цю річ як мінімум 30 разів?»

Вибір на користь якості часто має на увазі пошук дизайнерів, які практикують усвідомлений підхід до справи. Наприклад, collina strada, chopova lowena і bode використовують в роботі тканини, що залишилися після чужого виробництва, або перешивають готові і нікому більше не потрібні вироби. Також можна відштовхуватися від того, що саме ви хочете купити, адже багато екологічні бренди спеціалізуються на чомусь конкретному. Так, girlfriend collective і indigo luna займаються тільки спортивним одягом, stay wild swim і natasha tonić — купальниками, а outland denim і re/done — денімом.

На заході секонд-хенд і вінтаж стають все більш популярні-багато в чому завдяки сайтам на кшталт realreal, vestiaire collective і depop. У росії тренд теж набирає обертів. В цьому немає нічого дивного: це відмінний спосіб не шкодити навколишньому середовищу, відшукавши при цьому унікальну річ (найчастіше за привабливою ціною). І якщо вам потрібен ще один аргумент «за», можливо, вас переконають такі зірки як ріанна і белла хадід, вони вже давно підтримують тренд.

Часом річ потрібна всього на один раз. Якщо вірити цьому дослідженню, щороку жителі великобританії купують цілих 50 мільйонів модних виробів тільки заради того, щоб надіти один раз. З такою звичкою пора покінчити, якщо врахувати, що щомиті кількість одягу, яке помістилося б в одну вантажівку, спалюють або вивозять на звалища. Так що перш ніж купити черговий сміливий аутфіт заради однієї вечірки або витратитися на вкрай дороге весільну сукню, радимо перевірити, що є в прокаті.

Споживачі, на щастя, все більше цікавляться тим, як їх повсякденні рішення впливають на навколишнє середовище. Так з’явився термін «грінвошінг», який попереджає про маркетингові хитрощі. На жаль, багато брендів використовують красиві, але невиразні слогани, заявляючи про свою екологічність, тоді як на ділі все далеко не так райдужно. Не варто сліпо вірити помітним словами на кшталт» екологічний«,» стійкий «або»створений з турботою про природу». Поки що все доводиться перевіряти ще раз.

Будь-кому, хто хоче купувати більш екологічні речі, важливо розуміти, з чого робляться тканини. Правильна практика — по максимуму уникати стовідсоткової синтетики на зразок поліестеру, тому що вона робиться з викопного палива і розкладається десятиліття. Незважаючи на очевидну шкоду такої тканини, до цих пір 55 відсотків одягу в світі виробляється саме з неї.

Деякі природні матеріали екологічніше інших. Наприклад, на вирощування органічної бавовни йде набагато менше води, і його не обробляють шкідливими пестицидами. У разі бавовни і вовни варто перевірити, чи відповідає компанія-виробник глобальному стандарту органічного текстилю (gots). Для віскози існує сертифікація лісової опікунської ради (fsc), а для натуральної шкіри — робочої групи з шкіряної промисловості (lwg).

Пандемія пролила світло на серйозні проблеми, з якими стикаються працівники текстильного сектора по всьому світу. Важливо, щоб людям, які потрудилися над вашою черговою футболкою, платили ставку, хоча б відповідну прожитковому мінімуму, і щоб їх життю нічого не загрожувало на виробництві. По можливості варто купувати речі тих брендів, які відкрито публікують всі дані про умови праці на своїх фабриках.

Більшість брендів, які серйозно ставляться до питань екології, публікують конкретні плани на свій розвиток у цій галузі. Але не всі вони сумлінно ставляться до їх побудови і виконання. Довіряти можна тим, хто підключився до ініціативи науково обґрунтованих цільових показників (sbti), як це зробили burberry і kering, що володіє gucci. Схвалені нею цілі щодо зниження рівня вуглекислого газу в атмосфері повинні відповідати паризькій угоді.

Екологічні бренди на кшталт mara hoffman або sheep inc. Думають не тільки над тим, як скоротити шкоду від своєї роботи, але і як почати надавати позитивний вплив на екологію. Регенеративне сільське господарство зараз включає в себе такі практики, як, наприклад, вирощування покривних культур.

Не всі це знають, але одяг часто обробляють хімікатами, які забруднюють водойми і становлять ризик для здоров’я працівників, які їх використовують на виробництві. Якщо бренд має сертифікацію made in green by oeko-tex або bluesign, це означає, що склади, з якими вони працюють, відповідають стандартам екологічної безпеки.

Багато людей намагаються не купувати вироби з матеріалів тваринного походження-шкіри і вовни. Але веганські альтернативи часто виробляють з синтетики, а це шкідливо для планети. На щастя, на ринку з’явилися відмінні інноваційні варіанти: наприклад, шкіра mylo bolt threads з міцелію, яку вже почали використовувати stella mccartney.

На виробництво текстилю щорічно йде ні багато ні мало 93 мільярди кубометрів води. Це, для порівняння, 37 мільйонів басейнів олімпійського розміру. Прийшла пора задуматися, скільки ресурсів витрачається на наш одяг. Виробництво органічної бавовни вимагає набагато менше води (приблизно на 91 відсоток), також існують барвники, які працюють при меншій її кількості.

Якщо ви дбаєте про екологію, важливо зберігати одяг в хорошому стані і не викидати після пари носок через зламану блискавки. І тоді менше речей опиниться на звалищах. Чим менше ви купуєте, тим менше на вашому рахунку викидів вуглекислого газу і витраченої води.

Повністю уникнути синтетики, напевно, не може поки ніхто. Нейлон і еластан — матеріали, які необхідні при виробництві спортивного одягу і нижньої білизни. Без них тканина не буде розтягуватися. При пранні синтетики виділяються тисячі частинок мікропластика, який потрапляє у водойми і руйнує їх екосистеми. На щастя, є просте рішення: наприклад, мішок для прання guppyfriend, фільтруючий мікропластик, або куля cora ball з такими ж властивостями, який можна просто класти в машинку разом з білизною.

Коли вирішите наступного разу розібрати гардероб, постарайтеся не викидати речі, а знайти їм нових власників або віддати на переробку. Мета у цього все та ж: не дати їм опинитися на звалищі. Можна організувати своп-вечірку і обмінятися одягом з друзями, а можна продати (або віддати) її онлайн. Не забувайте про існування благодійнихОрганізацій, які з радістю приймуть одяг і взуття в хорошому стані.