Як вибрати підрядника на пошукове просування сайту?

https://cqr.company

Перш за все, вам бажано чітко визначитися з такими питаннями, як:
Чи дійсно необхідно пошукове просування? Нерідкі ситуації, коли це недоцільно (наприклад, прибуток з сайту не окупить витрати), або ефективніше скористатися іншими методами (соціальні мережі, оффлайн або контекстна реклама).
Яка географія просування? Займати верхні позиції має сенс лише в регіонах, найпривабливіших для вашого бізнесу.
Який щомісячний бюджет ви готові виділити на оплату SEO-послуг? Бажання заощадити може істотно обмежити вибір, так як серйозні компанії просто не будуть працювати при бюджеті нижче певного рівня.

Далі виникає вибір між тим, щоб:

Найняти SEO-фахівця у штат.
Довірити просування віддаленого працівнику (фрілансеру).
Звернутися в компанію, що надає SEO-послуги.
На цей рахунок є безліч думок на користь того чи іншого варіанту, однак незаперечним і показовим є той факт, що більшість організацій, провідних великий бізнес, довіряють роботу з просування своїх сайтів спеціалізованим компаніям. В принципі, на хороший результат можна розраховувати в будь-якому випадку, все залежить від ваших цілей, характеру діяльності та бюджету.

Перш, ніж розглянути полюси і мінуси кожного варіанту, назвемо базові вимоги для ефективного пошукового просування:

прекрасне знання SEO-механізмів, постійний моніторинг всіх змін і оперативне освоєння нових технологій і в цій області;
вміння складати дієві програми по просуванню при мінімізації бюджету;
знання різних систем управління контентом;
вміння працювати з програмним кодом сайту;
вміння писати якісні тексти;
уміння грамотно користуватися статистичними даними;
можливість в самі стислі терміни реагувати на зміну алгоритмів ранжирування.
Список можна розширювати і поглиблювати, особливо якщо враховувати маркетингову складову просування, яка дозволяє не тільки досягти певних позицій по нікому списку ключових запитів, але і підвищити продажі. Суть в тому, що одна людина, як правило, просто не здатний повноцінно володіти необхідними знаннями та навичками.

Вибір підрядника SEO-послуг багато в чому нагадує вибір того, хто буде робити, наприклад, вашу зовнішню рекламу. Уявіть, що людина самостійно придумує концепцію, пише слоган, створює дизайн, друкує банери, розвішує їх і відстежує ефективність. Це буде або погана реклама, або геніальний індивідуум. Так, такі універсали в принципі, водяться, однак поділ праці давно довело свою спроможність.

Докладніше цю тему ми розглянемо в одній з наших статей у розділі «Теорія».

Штатний сеошник
Може одночасно виконувати функцію адміністратора сайту (оновлення товарних позицій, підбір та обробка зображень, створення нових розділів і сторінок, виправлення програмних помилок і збоїв тощо). Здатний забезпечити хороші позиції сайту при невисокої конкуренції або солідному бюджеті. Практично завжди йому потрібна допомога копірайтера.

Містити грамотного фахівця в штаті досить накладно, і має сенс, тільки якщо він буде вести кілька сайтів. Працівник низької кваліфікації принесе мало практичної користі.

SEO-оптимізатор
Головною перевагою співпраці з «одинаками» вважається економічність просування, однак це далеко не завжди так. Все залежить від досвіду фрілансера, його здатності ефективно витрачати бюджет на закупівлю посилань і націнки за власні послуги. У ряді випадків компанія може запропонувати більш вигідні умови.

Недоліки – оплата, швидше за все, готівкою, низька гарантія того, що такий працівник раптом не випарується в самий відповідальний момент (впаде в депресію, захворіє, передумає працювати).

Серед фрілансерів є досить кваліфіковані експерти, питання в тому, чи готові ви покласти відповідальність за свій інтернет-бізнес на одну людину.

SEO-компанія, агентство інтернет-маркетингу
Плюси: договір, безготівковий розрахунок, гарантії, розширений список послуг, можливість повноцінної роботи з точки зору інтернет-маркетингу.

Мінуси: можливо, більш висока вартість просування, ніж при співпраці з фрілансером. Для організацій, не готових за тим чи іншим причин виділяти достатню суму, такий варіант виключений.

На що звернути увагу при виборі підрядника

Крім стандартного перегляду портфоліо, вивчення історії потенційного підрядника, відгуків про нього в інтернеті і пропонованих тарифів, вельми бажано:

направити запит в кілька місць і порівняти комерційні пропозиції на предмет ясності, прозорості та адекватності. При цьому варто пам’ятати, що вміння скласти «красиве» комерційна пропозиція не гарантує професіоналізму в інших питаннях;
не спокушатися надто низькими тарифами – серйозні фахівці компанії цінують свою працю і не стануть працювати «за ідею»;
пам’ятати, що «результат за 2 тижня» — це практично вірне шахрайство, як і «гарантія 100% знаходження в топі»;
звернути увагу на похід до роботи – наскільки гнучкі і прозорі умови пропонує претендент;
отримувати чіткі виразні відповіді на всі питання щодо методів, засобів та дій, необхідних для просування вашого сайту;
ретельно вивчити договір, порівняти його з комерційною пропозицією і відразу уточнити всі неясності;
визначити «контрольні точки» просування і формат звітності підрядника, з яким ви зможете судити про результативність SEO-заходів;
Після того, як ви довірили просування вашого інтернет-ресурсу окремого фахівця або компанії, пам’ятайте, що з об’єктивних причин прийнятні результати робіт з’являться лише через кілька місяців.