Види реклами в Інтернеті. Контекстна реклама.


З появою в нашому житті Інтернету, виникли деякі нові професії і подпрофессии, однією з яких є можливість заробляти на наданні послуг в якості спеціаліста з інтернет-реклами.
Хто такий спеціаліст з інтернет-реклами і на чому він може заробити?
Насамперед, це маркетолог, який розуміє для чого взагалі потрібна реклама, як планувати витрати на неї і чим можна «зачепити» аудиторію.
Крім цього, буде дуже до речі, якщо він при цьому має хоча б мінімальними технічними знаннями про роботу веб-сайтів і пошукових систем. Рекомендую почитати про яндекс директ

Тому якщо у вас вже є ці базові якості і хочете освоїти певний вид інтернет-реклами, то вам це буде зробити нескладно. Якщо у вас зовсім не маркетинговий склад розуму і немає ніякого уявлення, як взагалі функціонує інтернет, то ви можете витратити досить багато часу, перш ніж почнете заробляти в цьому напрямку.

Я рекомендую пройти невеликий тест, який визначить поточний рівень вашої підготовки саме для роботи спеціалістом з реклами. Якщо ваш результат вище середнього, то вам буде неважко працювати спеціалістом з реклами в інтернет, підвищуючи ефективність кампаній клієнтів.

У сучасному інтернет-ринку величезне місце займають пошукові системи (для російськомовної аудиторії це, насамперед, Яндекс і Google). Кожен день з допомогою цих пошукових систем мільйони користувачів шукають саму різну інформацію, в тому числі про послуги, товари, постачальників і виробників. На цих пошукових системах, природно, процвітає реклама: адже багато компаній хочуть показувати свої пропозиції такої відмінної аудиторії.

Тому найбільшу частку ринку реклами в інтернет займає саме контекстна реклама. Вона являє собою невеликі текстові рекламні модулі, які показуються в пошуку по певному запиту, наприклад, «купити принтер». Контекстна реклама може бути показана не тільки в пошуку, але й на сторінках сайтів-партнерів, які входять в ту чи іншу рекламну мережу. У цьому разі яке саме оголошення буде показано визначає спеціальний алгоритм, який враховує крім іншого ваші минулі пошукові переваги.

Конкретні запити, а також регіон показів, час протягом дня для демонстрації оголошень, дні тижня, максимальну вартість за перехід і т. п. – вибирає рекламодавець або фахівець з реклами.

Саме про контекстну рекламу я буду давати основну інформацію, так як вона має найбільш специфічні особливості, які відрізняють її не тільки від традиційних видів реклами, але і від іншої реклами в Інтернет. Ці особливості є настільки важливими перевагами для клієнтів, що ринок контекстної реклами в 2012 році виріс майже на 50% (!) порівняно з попереднім роком і є найбільш швидкозростаючою галуззю в сфері комунікацій в РФ.

Переваги контекстної реклами.
Для успішної роботи з контекстною рекламою фахівець повинен знати її особливості та вміти їх застосовувати для створення ефективних рекламних кампаній.

Оплата за переходи.

Це єдиний вид реклами, який дозволяє рекламодавцеві оплачувати факт переходу на його сайт. Іншими словами, скільки запитів в пошуку, стільки раз буде показаний рекламний модуль, стільки ж буде пропорційно переходів на сайт і відповідно, з цього розрахунку буде визначено рекламний бюджет.

Якщо реклама була показана 100 разів, з них 10 осіб перейшли на сайт, то рекламодавець заплатить тільки за ці 10 переходів. Тобто у випадку з контекстною рекламою, клієнт платить рівно стільки, наскільки його модуль був цікавий потенційним клієнтам.

На відміну від тієї ж газети, де модуль незалежно від рекламованої тематики та кількості переглядів читачами варто одних і тих же грошей. До речі, Google уже впровадив можливість оплати на реальні дії на сайті, наприклад, клієнт платить тільки тоді, коли відвідувач робить замовлення на сайті. Але в цьому випадку вартість кліка може бути дуже висока і якоїсь істотної вигоди для клієнта новий алгоритм не надає.

Висока ефективність.

На відміну від багатьох інших видів реклами, контекст показується тільки тим, хто вже зацікавлений в подібних послугах або продукції. Якщо користувач набрав в пошуку «купити ноутбук», то модуль «Знижки на ноутбуки HP – 20%» не викличе неприязнь, а навпаки, буде користуватися заслуженим підвищеною увагою. У цьому випадку реклама з подразнюючої і нав’язливого способу «втюхати» товар, перетворюється в инфопомощника, який просто допомагає зорієнтуватися на ринку, демонструючи найбільш актуальні комерційні пропозиції від різних продавців.

Швидкий старт.

Рекламна кампанія може бути повністю готова за пару годин. Тобто у випадку, наприклад, з рекламою в газеті, потрібно спочатку узгодити розмір модуля, потім уточнити які позиції вільні, після скласти його макет, відправити на узгодження, оплатити і чекати розміщення у черговому випуску.
А щоб оцінити його ефективність потрібно або влаштовувати опитування клієнтів або використовувати персональні контакти для кожної рекламної площадки. У контекстній рекламі всі ці етапи спрощено до мінімуму.
Ви заходите в свій обліковий запис, створюєте рекламну кампанію, пишете текст і вказуєте посилання на свій сайт. І вже через 20-30 хвилин ваше оголошення можуть побачити в будь-якій точці земної кулі, природно, у вибраному вами регіоні. Зручно і швидко? А то!

Прозора статистика.

Якщо інші канали реклами можуть істотно завищувати свої показники відвідуваності аудиторією, то у випадку з інтернет-рекламою, завдяки розвиненим сервісів статистики, як внутрішнім, так і зовнішнім, наприклад, Яндекс.Метрика і Google.Analytics, можна легко отримувати точні дані про реальних переходах по рекламі.

Але і це ще не все.
З допомогою зовнішніх сервісів статистики можна визначити не тільки кількість людей, які зайшли на сайт з контекстної реклами, але й аналізувати їх поведінку на сайті. Скільки з них зробили замовлення? Або ознайомилися з докладним комммерческим пропозицією? Який час провели на сайті? З якої сторінки пішли і т. п. Це дозволяє максимально швидко і відкрито оцінити ефективність рекламної кампанії.

Що потрібно від спеціаліста по контекстній рекламі?
На ринку останнім часом вельми затребувані фахівці з контекстної реклами. У середньому вони заробляють 10-20$ в годину. Звичайно, є зовсім «зелені» новачки, які отримують менше, і є мегадосвідчені професіонали, чий заробіток набагато вище. Але в середньому можна орієнтуватися на таку оплату праці.

Що входить в спектр обов’язків?
Параметри рекламної кампанії: вибір географії, розклади показів, рекламних майданчиків, обмеження по бюджету і т. п. параметрів.
Підбір відповідних ключових слів з потрібним типом відповідності, наприклад, точне входження, фразова, широке і т. п. Детальніше про типи відповідності буде розказано далі, в інших статтях цієї рубрики.
Складання завлекательно текстів рекламних оголошень, щоб на них хотілося кликнути цільової аудиторії клієнта.
Оформлення рекламного оголошення: вибір релевантної цільової сторінки, використання швидких посилань, зображень і т. п.
Вибір ставок, зарахування коштів і запуск кампанії.
Відстеження ефективності співвідношення показів і переходів (CTR), а також поточних ставок і витрат по кампаніям. Видалення або коригування малоефективних оголошень і слів.