Пошукова оптимізація (SEO) або контекстна реклама: що слід вибрати?

Коли заходить мова про інтернет-маркетингу, найчастіше люди мають на увазі два найбільш популярних методів, які використовуються для залучення відвідувачів на веб-сайт:пошукова оптимізація і контекстна реклама (PPC). Звичайно ж, в ідеалі для просування свого сайту краще використовувати обидва цих методу відразу, але, на жаль, дуже часто обмежений бюджет на просування вносить свої корективи і змушує обирати між цими двома варіантами просування.
Який же варіант кращий? Кожен з цих варіантів має свої плюси і мінуси, давайте розглянемо деякі з них.Рекомендую курсы SEO

Пошукова оптимізація (SEO)
Не відштовхує від кліка. Якщо почитати різні дослідження на тему інтернет-маркетингу, то можна помітити, що всі вони приходять до висновку, що люди охочіше клікають на натуральні результати пошуку.

Довіра. Довіра до сайтів, розташованих на перших місцях у видачі пошукових систем завжди буде вище, ніж до сайтів, розташованих в спонсорських результати. Це пов’язано з тим, що перші позиції у видачі показують, що над сайтом серйозно працюють протягом тривалого часу, на підставі чого можна зробити висновок, що це не сайт-одноденка, який сьогодні є, а завтра немає.

Користувачі мережі інтернет стають все більш обізнаними на предмет контекстної реклами.Користувачі розуміють, що контекстна реклама – це маркетинговий інструмент, який використовується для просування певних товарів або послуг. Таким чином, вони розуміють, що, клікнувши на рекламний блок, швидше за все, їм запропонують що-небудь купити. Виходить так, що втрачається частина потенційних покупців, які, з одного боку, не збираються нічого купувати, а з іншого, можуть купити, якщо вивчать певні матеріали до товару і усвідомлюють усі переваги покупки.

Ціни за клік постійно збільшуються. Ціни за кліки ростуть регулярно. В залежності від конкуренції, вартість кліка може становити 3 рубля, 3 долари або 30 дол. і більше. По англомовним запитах в Google ціни бувають просто захмарними. Ціна кліка може подвоїтися буквально за кілька днів.

Довгострокові результати. Хоча контекстна реклама може принести вам результати набагато швидше, ніж пошукова оптимізація, зате оптимізуючи сайт один раз, результат може бути видно на протязі довгого часу. Як тільки ваш бюджет на контекстну рекламу підійде до кінця або ви просто вирішите припинити PPC кампанію, результати призупиняться разом з вашою PPC кампанією. У випадку з пошуковою оптимізацією результат буде протягом набагато більш тривалого проміжку часу.

Контекстна реклама (PPC)
Читаючи перераховані вище пункти, можна зробити висновок, що пошукова оптимізація завжди краще контекстної реклами. Насправді все залежить від кожної конкретної ситуації. Які ж плюси у контекстної реклами?

Результат. Користуючись послугами контекстної реклами, можна отримати результати практично миттєво, у той час як ефект від пошукової оптимізації часто стає помітним лише через 3 і більше місяців. Таким чином, PPC кампанії – це найкращий варіант для тих, хто продає якісь сезонні товари.

Бюджет. Для дрібних фірм з мінімальними бюджетами на інтернет-маркетинг вкладення в PPC кампанію може бути кращим варіантом, оскільки, наприклад, з бюджетом 100 дол. краще не звертатися в SEO-компанії (вони або не візьмуться, або візьмуться, але нічого не зроблять), зате ви можете запустити PPC кампанію з обмеженням по бюджету в розмірі 100 дол. Підібравши найбільш відповідні вашому бізнесу ключові фрази, PPC кампанія не принесе вам величезного трафіку, зате принесе вам невелику кількість цільових відвідувачів. Низькочастотні, але специфічні для вашого бізнесу, ключові слова можуть принести вам невеликий, але высококонверсионный трафік. Більш того, для дорогих товарів, рідко запитуваних в пошукових системах, найчастіше немає сенсу платити кілька тисяч доларів в місяць за пошукову оптимізацію, а краще генерувати трафік, використовуючи контекстну рекламу.

Можливість самостійно встановлювати назву, опис і сторінку сайту, куди буде перенаправлено користувач після кліка (landing page). Я вважаю, що це один з найбільш сильних плюсів контекстної реклами, оскільки існує можливість встановити точну назву та опис товару, плюс дати посилання на відповідну сторінку, де цей товар продається. Перетворити користувача, який прийшов з PPC, де була назва – «курси з розкручування сайтів», опис – «навчання оптимізації за 2400 руб. на сторінку з точним описом даних SEO курсів завжди буде простіше, ніж користувача, який потрапив на головну сторінку сайту і не знає, куди йти і що робити. Скромним замінником цього плюса, який використовують деякі пошукові оптимізатори, є технологія «дорвей», в хорошому сенсі цього слова ;), див. статтю Перегляньте вашу стратегію дорвеїв.

Висновок
Зрозуміло, що пошукова оптимізація має ряд безперечних переваг надконтекстной рекламою (PPC), особливо якщо займатися оптимізацією і просуванням сайту самостійно. Однак існують ситуації, коли контекстна реклама є більш кращим варіантом, як з фінансової точки зору, так і зі стратегічної.

Мають солідний бюджет на інтернет-маркетинг я б порекомендував використовувати обидва ці варіанти просування сайту, але якщо бюджет не великий, то необхідно зробити вибір, який буде залежати від кожної конкретної ситуації. Дробити і без того маленький бюджет на пошукову оптимізацію та на PPC можна тільки в тому випадку, якщо ви самі компетентні і в SEO, і в PPC, і будете займатися цим самостійно. В іншому випадку є ймовірність розпорошити бюджет і отримати мінімальну ефективність по кожному варіанту просування окремо.