Як організувати інтернет-магазин

Самі соковиті листя ростуть на верхівці. Такий закон природи. Щоб до них дотягнутися — потрібна довга шия і ноги, як у жирафа. Але ця стаття, звичайно, не про дику природу саван, а про електронну комерцію. Як ви зрозуміли жираф — це ваш інтернет-магазин. А зелень — вона і в Африці зелень. Хочу порекомендувати почитати Какой интернет-магазин открыть?

Як замовити розробку інтернет-магазину ? Деякі думають, що достатньо зателефонувати в студію, заплатити, почекати місяць і отримати на руки готовий інструмент по збору виручки. Персонального жирафа — високого і красивого.

Насправді, для того, щоб розробити ефективний інтернет-магазин, потрібно передбачити так багато деталей, що в більшості просто опустяться руки. Так, і дуже багато доведеться зробити вам особисто, а не студійному аналітику або програмісту.

Якщо ви дійсно хочете створити інтернет-магазин, який » дотягнеться — — це керівництво для вас. Ми детально розібрали, що потрібно зробити власникові бізнесу для того, щоб його перший інтернет-магазин задав жару конкурентам — все помістилося в 13 кроків.

Крок 1. Аналіз сайтів конкурентів
Якось я був на тренінгу, де один спікер сказав розумну і досить очевидну річ: «Потрібно вибрати самого сильного конкурента і поставити собі завдання відгризти у нього шматок ринку. Конкуренти слабші самі поділяться». Пропоную скористатися його порадою і почати саме зі збору даних і їх аналізу.

Для початку потрібно підготувати таблицю (в Google Docs або Microsoft Excel – де вам звичніше). Приблизно таку — це реальна таблиця для аналізу конкурентів, яку ми використовували, коли проводили експеримент із запуском свого магазину.

Потім слід виписати всіх сильних конкурентів. І заповнити по кожному з них наступну інформацію:

Ціни на аналогічну продукцію. Якщо асортимент великий, сфокусуйтеся на бойових позиціях, які у вас завжди є в наявності, або на які ви можете дати найнижчу ціну. Або просто самі ходові товари.

Ціни на доставку. Варіанти зазвичай такі: безкоштовно, безкоштовно від якоїсь вартості замовлення, розраховується на сайті при оформленні замовлення, плату за доставку вважає менеджер після замовлення.

Регіони доставки. Тільки ваш регіон, інші регіони. Відзначте, з якими транспортними компаніями працює конкурент.

Термін формування замовлення перед відправкою.

Терміни доставки.

Пункти видачі товару. Є чи ні, в яких регіонах, з якими компаніями працює.

Типи оплати. Картки, готівкою кур’єру, банківський переказ, рахунок юрособам.

Оцінка кількості щоденних продажів. З’ясувати таке просто: робіть по два замовлення в день протягом тижня і подивіться номери замовлень. Ну або запитайте у менеджера в задушевній розмові.

Оцінка якості якості зворотного зв’язку. Як швидко відповідають на листи, здійснюють дзвінки, як розмовляють і реагують на питання менеджери.

Фішки сайту, які вас «зачепили». Назви розділів каталогу, зручність навігації, робота з кошиком. Загалом все, що вам сподобалося.

Суб’єктивна оцінка якості сайту. На рівні інтуїції, сподобався або не сподобався — за десятибальною шкалою, наприклад.

На яких майданчиках рекламується. «Яндекс», Google, банери в соцмережах, зовнішня реклама. Доведеться деякий час помоніторити популярні сайти і соцмережі.

Це дослідження займе у вас десь два-три тижні. Те, що ви зберете за конкурентами — це основа основ майбутнього інтернет-магазину. Ця інформація дозволить правильно підготувати матеріали для сайту, відбудуватися від конкурентів, визначити цінову і дисконтну політику, зробити собі правильне позиціонування. Силу інформації не можна недооцінювати.

Крок 2. Відбудова від конкурентів
Простіше кажучи, ви повинні відрізнятися від конкурентів у вигідну сторону. При однаковій ціні на товар покупець вибере той магазин, де будуть спритні менеджери, зрозуміла навігація по сайту, якісні фотографії та описи.

А якщо при всіх цих перевагах ви ще й дасте найсмачнішу ціну, тоді тут ніяких варіантів-покупець ваш. Ось попередній список того, на що варто звернути увагу і на чому можна відштовхнутися:

Ціна.

Асортимент.

Швидкість доставки.

Сервіс.

Додаткові послуги.

Якість сайту і контенту.

Важко бути кращим у всьому, так як все «зав’язано» на грошах. Будете покращувати сервіс і швидкість доставки — зростуть витрати на менеджмент і логістику. Підніміть планку на якість сайту і контенту — дорожче буде обходитися обслуговування. Захочете бути присутнім у всіх регіонах — збільшаться витрати на рекламу. А це означає, що ціни на продукцію, швидше за все, потрібно буде піднімати.

Тому не женіться за всім і відразу. Виберете собі, скажімо, два напрямки, в які ви хочете розвиватися. Нехай це будуть, наприклад, якісний сайт і швидкість доставки. Відповідно, ваше позиціонування вже можна вписати в формулу «зручно і швидко».

З цього і буде виходити виконавець, коли ви почнете робити ваш інтернет-магазин — дизайнери зможуть зробити правильні акценти на ваших перевагах.

Крок 3. Клієнт
Все просто: ви знаєте своїх покупців в обличчя, а студія-розробник має лише приблизне уявлення. Тому студії потрібно ваше чітке бачення цільової аудиторії — так інтернет-магазин зможе «потрапити» в неї найбільш точно.

Приклад: у вас є онлайн-магазин оптики. Ви знаєте, що ваш найбільш ходовий товар-лінзи. Купують їх в основному молоді люди у віці від 16 до 30 років. А специфіка такого товару в тому, що він купується регулярно, приблизно раз в місяць-два.

Володіючи такими даними, студія може запропонувати вам рішення: зробити в магазині функцію підписки на товар — щомісяця 1 числа магазин буде нагадувати покупцям про необхідність купити лінзи. А так як аудиторія — молодь, то нехай нагадування приходять на смартфон в WhatsApp (студія підключить вам бота, який буде розсилати такі нагадування автоматично).

Звичайно, це тільки маленький приватний приклад. За якими ще параметрами можна розділити аудиторію і яку цінну інформацію це дасть студії:

Роздрібні покупці-фізособи, оплата за банківськими картками або при отриманні замовлення.

Роздрібні покупці — юридичні особи, оплата за рахунком.

Оптові покупці-своя знижкова система, можливе зберігання історії замовлень.

Дилери — індивідуальні знижки, зберігання історії замовлень, можливість завантажити документи з особистого кабінету.

Також, наприклад, якщо у вас вже відпрацьовано взаємодію з роздробом і оптом, неавторизованим користувачам можна показувати роздрібні ціни в каталозі, а оптовикам після авторизації — оптові або індивідуальні. Якщо є система знижок від обсягів, тим же роздрібним покупцям можна відразу виводити ціни з урахуванням знижки. Це зручно.

Крок 4. Наповнення каталогу товарів, синхронізація залишків
Краще заздалегідь подумати про те, як каталог буде наповнюватися товарами. Нам відомі три способи:

Вручну. Підійде для інтернет-магазинів з невеликою кількістю товарів. Навантаження з Додавання та актуалізації товарів ляже на менеджера.

Завантаження з файлу. Відрізняється від першого способу тим, що каталог або залишки можна завантажити з спеціально підготовленого XLS, XML або CSV-файлу. Описи і фотографії, швидше за все, доведеться вносити вручну.

Інтеграція з» 1С «можлива, якщо у вас вже є» 1С » з правильно підготовленою базою, і ваші фахівці вміють налаштовувати синхронізацію з сайтом. Або такі є в студії.